SVA DJECA MOGU NAUČITI PJEVATI I PLESATI Stvaranje glazbe je naučena vještina koja se razvija s vremenom,pokušajima i promašajima, uz snažnu podršku okoline – baš poputostalih životnih vještina. Bebe se ne rađaju govoreći, mirazgovaramo s njima i pored njih i zato one same počinju brbljati iigrati se zvukovima. Kada djeca počnu govoriti, njihovi prvi pokušajikorištenja jezika obiluju […]
ČINI LI NAS IGRA PAMETNIJIMA?Neki se roditelji pitaju “čini li nas glazba pametnijima?” Igra to svakako čini, ato nam pokazuju studije koje istražuju na koji je način djeca koriste usvrhu povećanja inteligencije. Djeca tresu zvečke i grade dvorce odkartonskih kutija, a ako ih zamolite da spreme igračke ili pospreme rublje, toće također pretvoriti u igru. Vjerujemo da […]
ZAŠTO SU GRUPE MJEŠOVITE? Kakva je točno korist od toga što su u istoj grupi bebe i četverogodišnjaci? Kada će moje dijete “zapravo” počet učiti glazbu? Ako su vam do sada pala na pamet ova dva pitanja, stižu vam odgovori! Specijalisti za dječji razvoj otkrili su da djeca uronjena u zajednice s raznolikim modelima uče prirodno i […]
ZAŠTO JE STVARANJE GLAZBE TAKO VAŽNO? Dr. Dennie Palmer Wolf jedna je od vodećih američkih stručnjakinja na području umjetničkog odgoja i obrazovanja te u svom istraživačkom radu Zašto je stvaranje glazbe važno ističe ključne razloge zašto je ulaganje u ranom djetinjstvu presudno za zdravi razvoj i uspješnu budućnost te koju ulogu igra glazba u svakodnevnoj interakciji. Navest […]
ČEMU SLUŽE RITAMSKI OBRASCI? Nakon pojedine pjesme kako na radionici, tako i na zvučnom zapisu, izvodimo kratke ritamske obrasce. Činimo to kako bismo imali izravno iskustvo mjere pjesme koju smo upravo otpjevali/slušali (dvodobne, trodobne, asimetrične, kombinirane). Vjerojatno ste primijetili da ih uvijek izvodimo na nekom neutralnom slogu poput –pa-. To je zato da rasteretimo mozak od procesuiranja […]
OSNOVNE GLAZBENE VJEŠTINE Music Together program osmišljen je da bude snažna podrška razvijanju osnovnih glazbenih vještina djece i njihovih roditelja (ako ih sami nisu razvili tijekom odrastanja). Da podsjetimo, osnovnim glazbenim vještinama smatramo pjevanje u intonaciji i kretanje u ritmu pjesme koja se izvodi (veliki pokret poput plesa, stupanja, ljuljanja te mali pokret poput pljeskanja, sviranja,…). Tonalni […]
VAŽNOST RITUALA Često nam roditelji prijave da dijete kaže: “Idemo na Hello!” ili pak svoje voditeljice zovu “teta Hello”. Naša pozdravna pjesma ujedno je i najpopularnija pjesma svih ciklusa, ne zbog svoje fascinantne kvalitete već zbog nebrojenog ponavljanja, zbog svoje jednostavne meloritmičke strukture te mogućnosti jednostavne (i višesatne) improvizacije. Redovito, kada krenete na radionice s malom bebom […]
U svome članku “Dječje pjesmice i zašto ih pjevamo” Anna Salleh govori: “Moja je majka mojoj mlađoj sestri i meni često pjevala dječje pjesmice. Pjevala je o životinjskoj farmi, majmunu koji češlja svoju dugu kestenjastu kosu, slonu koji je kihnuo… Pritom se igrala ritmom i intonacijom pjesme na način koji je pobuđivao naše iščekivanje i tjerao nas […]
KAKO VAŠE DIJETE UČI? Pred vama je prava edukativna poslastica koja će vam otkriti neke činjenice o različitim oblicima učenja tijekom glazbenih radionica i možda otkloniti vaše sumnje ili brigu oko toga jeste li na pravom mjestu! Prevele smo izvrstan članak voditeljice ‘Music Together’ radionica i ‘Music Together mame’. Naime, kada ste se odlučili za „Music Together’ […]
USPAVANKE NA RADIONICI Uspavanka ima dvije osnovne funkcije na radionici. Jedna je ohrabrenje da pjesmu ponesete sa sobom i pjevate je pri uspavljivanju, a druga je tranzicija iz aktivnog sudjelovanja u radionici u završni pozdrav i rastanak. Reakcije djece na uspavanku tijekom radionice varirat će na mnogo načina. Neka će se ušuškati u krilu roditelja ili voditelja, […]